Hvad gør Agency360 unikt i forhold til andre løsninger på markedet?

Agency360 har samlet de bedste onlinebaserede analyseværktøjer i en unik salgs- og marketingplatform. I får det hele samlet i ét login og slipper for at logge ind i flere systemer med forskellige brugerflader for at lave rapporter til jeres kunder.

Agency360 henvender sig til alle typer bureauer inden for marketing-, reklame-, web- og mediehåndtering. 

I Agency360 kan du lynhurtigt skræddersy en 360 graders rapportering til jeres slutkunder tilpasset med jeres eget navn, logo og farver.

 

Agency360 er et intuitivt og brugervenligt værktøj, der er skræddersyet til bureauer inden for marketing-, reklame-, web- og mediehåndtering, og det kræver ingen erfaring med lignende systemer for at komme i gang. Når I logger ind første gang, bliver I guidet sikkert igennem systemet.

Og hvis I får brug for hjælp, kan I altid kontakte vores support.

Vi tilbyder en 14 dages, 100 % uforpligtende og helt gratis prøveperiode.

I behøver ikke at udfylde betalingsoplysninger, og I bliver guidet nemt gennem den korte opsætning. Vi henter data live, og I er derfor i gang med det samme – I skal blot klikke på prøv gratis i 14 dage, så kan I se resultaterne for jeres kunder med det samme.

Ja, vores fire abonnementer giver mulighed for visninger fra 2 til et ubegrænset antal landesites, så I kan se data og bruge alle vores features specifikt for hvert landesite.

I kan klikke fra visning af det ene landesite til det næste – uden at skulle logge ind på ny.

Hvad koster et Agency360 abonnement?

Vi har sammensat fire forskellige pakker; Freelancer, Agency, Agency Medium og Agency Premium, så du kan vælge et abonnement der passer til netop jeres bureaus behov. 

I kan altid ændre jeres abonnement til en anden pakke – det klares nemt med ganske få klik. Opgraderinger træder i kraft med det samme, og hvis I vælger et mindre abonnement, skifter det ved næste betalingsperiode.

Vi har ingen bindingsperiode hos Agency360. I kan vælge en månedsaftale, eller få 25 % rabat med en årsaftale. Begge aftaler kan opsiges frem til dagen før, de automatisk bliver fornyet.

Hvad er Webleads B2B?

I Webleads B2B I får en liste over de virksomheder med eget ip-netværk, der har besøgt jeres kunders website. 

Når vi har verificeret et besøg fra en virksomhed, vil I i Webleads B2B kunne se besøgshistorikken og detaljerne for hvert enkelt besøg. Vi viser, hvilke undersider virksomheden har besøgt, dato samt varighed, og hvilken kanal der har genereret besøget.

Jeres kunders salgsorganisation vil nu have en helt unik viden, når de efterfølgende kontakter virksomhederne.

Har virksomheden ikke eget ip-netværk, kan den ikke spores, og det er kun dens internetudbyders domæne, der er synligt.

Når vi ikke kan vise, hvilken virksomhed der gemmer sig bag besøget, sorterer vi besøget fra. Det er jeres sikkerhed for, at vi kun viser jer "varme" leads, der er lige til at kontakte af jeres kunder.

Webleads B2B er et B2B-værktøj, og vi kan ikke identificere besøg fra private.

Vi har lavet en filtreringsmulighed, hvor I selv vælger, hvilke virksomheder, som I vil vise over for jeres kunder ud fra en masse forskellige parametre. I har også mulighed for at sortere i visningen af jeres kunders webleads ved aktivt at følge særligt interessante virksomheder og skjule de virksomheder, I vurderer ikke er relevante for jeres kunder.

Hvad er Webanalytics?

Med Webanalytics får I indsigt i besøgene på jeres kunders website via en intuitiv og letforståelig tolkning af data fra Google Analytics.

I kan se, hvor mange brugere og antal besøg der har været, hvorfra brugerne er kommet ind på websitet, hvilke undersider de har besøgt, og hvilke søgeord der har ledt til et besøg fra søgemaskinerne.

Når I logger ind, vælger I, hvilken periode I gerne vil se, og på forsiden vil I få præsenteret den samlede statistik og de vigtigste nøgletal. I kan herefter klikke jer ind på hver enkelt kanal og se specifik information for hver af disse.

Grafer og diagrammer gør det nemt at følge udviklingen over tid og hjælper jer til selv, let og overskueligt, at videreformidle jeres kunders data.

Direkte: Når brugeren har skrevet jeres web-adresse direkte i browseren eller klikket på en bogmærket side fra jeres website.

Kommer brugeren direkte til jeres site, må de formodes i forvejen at have et vist kendskab til jeres virksomhed.

Google Ads: Besøg via clicks på Google Ads-annoncer. De øverste og nederste placeringer på Google er reserveret til Google Ads, der er en effektiv måde at blive mere synlig på, når kunderne søger efter jeres produkter eller ydelser. I kan kende annoncerne på det lille grønne mærke, der vises ud for søgeresultaterne.

Organisk: De 'almindelige' resultater på Google, der ikke er Google Ads. Gode placeringer for jeres website i de organiske resultater kræver, at websitet er optimeret til søgemaskinerne. Også kaldet SEO, Search Engine Optimization eller søgemaskineoptimering.  

Henvisningssider: En henvisningsside er eksterne websites, f.eks. forhandlere, partnere eller blogs, der via et link har henvist trafik til jeres website.

Man kan også modtage besøg fra uønskede henvisningssider, f.eks. fra eget website eller fra spamsider. Disse tilføjer ingen værdi, når I analyserer jeres trafik, og kan filtreres fra i Google Analytics.

Sociale medier: Når brugeren kommer til jeres website via et socialt medie. Det kan f.eks. være fra virksomhedens LinkedIn-side eller via et privat opslag på Facebook, hvor der er linket til jeres website.

Andet: Mindre eller ukendte trafikkilder er samlet under kanalen ’Andet’. Det kan f.eks. være besøg via Google My Business eller Trustpilot.

For at vise jer henvendelser via websitet skal vores Agency360-script, der er en lille sporingskode, placeres på sitet.

I kan se henvendelser via kontaktlinks på websitet og dermed få synliggjort, om de besøgende konverterer i form af e-mails, opkald eller kontaktformularer.

Vi viser, hvilken kanal henvendelserne stammer fra, og I kan derfor f.eks. se, om jeres Google Ads-søgeord konverterer, eller om et besøg fra en given henvisningsside har ført til en henvendelse.

Hvis I har kontaktlinks til flere af jeres medarbejdere, kan I se, hvem der modtaget henvendelsen.

 

Ja, vores fire abonnementer giver mulighed for visninger fra 10 til ubegrænset antal landesites, så du kan se data og bruge alle vores features specifikt for hvert landesite.

Du kan klikke fra visning af det ene landesite til det næste, uden at skulle logge ind på ny.

Hvad er Agency360 SMART™ tracking?

Indsætter du Agency360 SMART™ tracking-scriptet på en kundes website, spores og vises, når de besøgende foretager en henvendelse, eksempelvis ved at klikke på et kontaktlink på dit website eller registrering af kontaktformularer.

Det kan være i form af klikbare e-mailadresser og telefonnumre, eller hvis de udfylder en kontaktformular.

Du får indsigt i, hvilken e-mailadresse eller hvilket telefonnummer der er klikket på, fra hvilken underside og hvilken kanal der har genereret besøget.

Derudover vises data fra de udfyldte kontaktformularer og du vil ikke miste henvendelser der ender i uønsket post.

Du finder scriptet på din Agency360 konto under "Tracking" på kundens faneblad, og det indsættes nemt på din kundes website. Det indsættes i øvrigt det samme sted som Google Analytics sporingskoden.

Du kan også vælge kun at indsætte det på enkelte sider, hvis der er specifikke undersider eller formularer, der ikke ønskes sporet.

Når scriptet er indsat på websitet, skal du ikke gøre yderligere. I modsætning til andre systemer, sker resten af opsætningen nemlig helt automatisk, og du kan herefter se henvendelserne i Agency360. De vil blive vist under menu-punktet "Webanalytics" og kontaktformularer vises under menu-punktet "Formularer".

Henvendelser ved klik på e-mailadresser kan spores, når de er klikbare og skrevet med et ’mailto’ link. De kan f.eks. være skrevet således:

<a href=”mailto:eksempel@eksempel.com”>Link tekst</a>

Henvendelser ved klik på telefonnumre kan spores, når telefonnumrene er klikbare, indeholder landekoden og er skrevet med et tel: link. De kan f.eks. være skrevet således:

<a href=”tel:+45 12 34 56 78 ”>Link tekst</a>

Kontaktformularerne kan spores, når det er HTML formularer, der bliver submitted. Hvis HTML formularen sender data til serveren på en anden måde, kan den desværre ikke spores.

Der kan være formularer på et website, der ikke nødvendigvis er en kontaktformular, og som ikke ønskes sporet. Når en formular første gang registreres i Agency360, får du derfor mulighed for at tilføje og navngive den, eller ekskludere den fra at tælle med som en henvendelse. Dette kan du gøre under "Min side" og punktet "Notifikationer".

For Google Ads kan du se hvilke af dine søgeord, der har ført til henvendelserne. 

For at dette er muligt, skal autotagging være slået til i Google Ads, der skal være tilføjet en lille søgeordssporing til den endelige webadresse i annonceopsætningen og der skal være linket til Google Ads i Google Analytics.

Søgeordssporing kan eksempelvis opsættes ved at tilføje ?keyword={keyword} til den endelige webadresse.

Hvis landingssiden er eksempel.com/underside/ skal den endelige webadresse i Google Ads skrives eksempel.com/underside/?keyword={keyword}

Det er desværre ikke muligt at spore henvendelser for organiske søgeord.

 

Hvad kan jeg se under Social Media?

I menuen Social Media får I indsigt i, hvordan de besøgende interagerer på og med virksomhedens sider og opslag på de sociale medier. I kan følge udviklingen i antal likes, kommentarer, rækkevidden af opslag, delinger og se den demografiske sammensætning af dine kunders følgere.

Du skal være Administrator af jeres kunders sociale mediesider for at godkende integrationen til Agency360. Hvis du ikke selv administrerer jeres kunders sider, kan du enten blive tilføjet af en administrator eller selv tilføje denne som bruger i Agency360 (du kan vælge begrænset adgang til Sociale medier-sektionen), så siderne kan integreres.

Du bliver guidet nemt igennem integrationen, hvor du blot giver Agency360 adgang til jeres side med få godkendelser. For at kunne dette skal du være logget ind på det sociale medie fra samme enhed, som den, hvorfra integrationen foretages.

Du kan være helt tryg, vi hverken kan eller vil tilgå en privat profil. Administratorens profil bruges udelukkende til at godkende integrationen.

Vi laver ingen opslag på jeres kunders sider, og jeres følgere vil ikke kunne se, at siden er integreret med Agency360. Vi henter udelukkende data for at kunne vise disse under Social Media i Agency360.

Har I valgt en forkert side eller måske oprettet en ny, som I gerne vil integrere, kan I kan altid fjerne integrationen i nederste højre hjørne af Sociale medier-dashboardet i Agency360 og herefter integrere en ny side.

Hvilke nøgletal viser I under annoncering?

Vi viser i princippet de samme kampagnedata, som du kan se, hvis du logger ind på den enkelte kanals kampagnestatistik. Vi har opsat data på en meget overskuelig og letforståelig måde, hvor du lynhurtig kan tilpasse visningen ud fra forskellige metrics. Du kan trække kampagnedata fra jeres kunders favoritkanaler og lave en ensartet rapportering på tværs af platforme. 

Hvad vises der under Agency360 SEO Rank?

SEO Rank er jeres genvej til at få vist placeringerne på Google og Bing for de søgeord, som jeres kunder gerne vil findes på.

Vi laver hver anden dag en søgning på alle jeres kunders søgeord, hvorefter I får et klart og tydeligt overblik over, hvordan ordene rangerer, dvs. hvor synlig jeres kunde er, når brugerne søger efter jeres  kunders ydelser. I kan også tilføje jeres kunders konkurrenter og se deres placeringer.

Når I kender konkurrenternes placeringer, vil I have et fornuftigt grundlag for at vurdere, om der er behov for at søgemaskineoptimere, så I sikrer, at jeres kunder altid bliver vist, når der bliver søgt efter deres produkter.

I kan følge udviklingen for placeringerne over tid, så I får vished for, om I opnår de ønskede resultater.

Hvad indeholder jeres siteanalyse?

Under vores siteanalyse udarbejder vi et helbredstjek af jeres kundes website. På den måde kan du booste dine kunders SEO-placeringer ved hjælp af en udførlig guide til tekniske og indholdsmæssige forbedringer.

Agency360 siteanalyse giver værdifuld indsigt i jeres websites performance på over 50 parametre. Vi måler blandt andet på din websites hastighed, mobilvenlighed, duplikeret indhold, headline-tags, intern link-building, rank på siderne og meget mere.

Hvad viser I under jeres linkanalyse?

Under linkanalyse kan du få et komplet overblik over alle indgående links til jeres kunders website samt få en kvalitetsvurdering af det enkelte link og se mistede og nye links og hvilke domæner, de kommer fra.

Hvilke fordele er der ved Agency360s rapportsystem?

Med afrapporteringsværktøjet i Agency360 kan du lynhurtigt skræddersy en 360 graders rapportering til jeres slutkunder tilpasset med jeres eget navn, logo og farver.
Det er supernemt. Opret kunderne, opret forbindelse til de forskellige marketingkanaler, skræddersy rapporterne og giv kunderne adgang til white-label versionen af systemet.

Google Analytics

Når du har taget en Agency360 trial, godkender du som det første med få kliks, at vi forbinder til dine kunders Google Analytics konti.

Der forbindes via dit Analytics login. Har du ikke adgang til Analytics kontoen, kan du få en administrator af kontoen til at tilføje dig, eller selv oprette vedkommende som bruger i Agency360, så der kan forbindes.

Vi henter data live, så når der er forbindelse til Analytics, vil du med det samme kunne se data i Agency360.

Med et Agency abonnement, får du yderligere indsigt i, hvordan dine kunders besøg konverterer.

Det foregår ved, at vores script, der er en lille sporingskode, lægges på kundens website.

Du kan også benytte Google Tag Manager, hvor scriptet oprettes med et tilpasset HTML tag.

Ved at kigge i kildeteksten og for Google Tag Manager ved at downloade Google Tag Assistant, kan du se, om scriptet ligger korrekt på sitet. 

 

Herefter kan du se, når du modtager e-mails og opkald via websitet og vi viser hvilke trafikkilder der har genereret henvendelserne, så du vil f.eks. vide, hvilken henvisningsside, hvilket organisk eller betalt søgeord samt hvilket sociale medie, henvendelserne stammer fra.

Er der en kontaktformular på din kundes website, viser vi data fra de udfyldte kontaktformularer med dato og hvilken trafikkilde, der har genereret henvendelsen.

Scriptet placeres så langt nede i bodydelen på din kundes website som muligt.

Hvad gør I for at overholde EU's persondataforordning?

Vi tager den nye persondataordning meget alvorligt, hvilket betyder, at personfølsomme oplysninger bliver opbevaret sikkert, og vi tager de nødvendige foranstaltninger mod, at dataene hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, mistes eller forringes, samt mod at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lov om behandling af personoplysninger.

Vi indsamler en kundes formulardata, hvis I anvender vores feature "formularvisning", der giver mulighed for at samle alle indsendte formularer via websitet. Det vil typisk være navn, adresse, telefonnummer samt en besked fra brugeren. Det er naturligvis helt frivilligt at bruge denne feature, idet den kører helt uafhængigt af de øvrige funktioner i vores Agency360 produkt.

I kan under "Formularer" til enhver tid slette hver enkelt formular.